ms Nadorias

in de vaart vanaf 2009

De Nadorias is gebouwd in China en in 2009 in de vaart genomen. Dit schip is uitgerust met een ingenieus ballastsysteem dat geheel vanuit het stuurhuis bediend kan worden, inclusief een niveau meting in elk ballast compartiment.

Er kan ruim 1300 ton water ingenomen worden, waardoor de Nadorias in staat is met drie lagen lege containers (waarvan twee lagen HighCube containers) onder de bruggen in Noord Nederland door te varen, waar andere schepen maar met twee lagen kunnen varen. Dit ballastsysteem verhoogt de efficiëntie waarmee de Nadorias inzetbaar is.

In 2014 is de Nadorias omgebouwd en voorzien van een Hybride voorstuwing, twee kleine generatoren in het voorschip in combinatie met een elektromotor die de schroef aandrijft, zorgt ervoor dat de Nadorias een brandstof besparing van ruim 15% behaalt en daarmee is de uitstoot van CO2 ook flink gereduceerd. Deze Hybride voortstuwing maakt de Nadorias een “groen” schip en is het schip klaar voor de toekomst.

Bekijk ook deze schepen

ms Sendo Mare

Ms Sendo Mare is de eerste Sendo Liner XL, de grotere versie van ms Sendo Liner. De Sendo Mare heeft een ladingsvolume van 5.118 ton. [...]

Lees verder

ms Sendo Liner

In de vaart vanaf 2019 Ons nieuwste en meest innovatieve schip. De Sendo Liner is geheel ontworpen, ontwikkeld en gebouwd door Sendo Shipping. De Sendo Liner is [...]

Lees verder

ms Fides

De Fides is gebouwd in China en in 2009 in de vaart gekomen en uitgerust met een conventionele voorstuwing. Het schip beschikt over twee boegschroeven [...]

Lees verder

Contactformulier

Snel iets vragen of graag teruggebeld worden? Laat 't ons weten.